Okul Öncesi Eğitim Eğitim Kurumu Seçerken dikkat edilmesi gerekenler

  • Konbuyu başlatan MeLiS
  • Başlangıç tarihi

[XFB] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Okul Öncesi Etkinlikleri kategorisinde MeLiS tarafından oluşturulan Okul Öncesi Eğitim Eğitim Kurumu Seçerken dikkat edilmesi gerekenler başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 280 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 1 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Okul Öncesi Etkinlikleri
Konu Başlığı Okul Öncesi Eğitim Eğitim Kurumu Seçerken dikkat edilmesi gerekenler
Konbuyu başlatan MeLiS
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan MeLiS
M

MeLiS

Ziyaretçi
Okul öncesi Egitim. 0-6 yaş çocuklarını kapsayan, çocukların ailesi haricinde en çok zaman geçirdiği ortamdır. Çocuğun sosyal, duygusal, dil, fiziksel, ne destek olabilecek sistemli ve planlı eğitimsel etkinliklerden oluşur. Çocuğun yaşaması, büyümesi, bakımı gibi konuları da kapsar. Fakat bu alanlarda başarılı olunabilmesinde alınan eğitimin payı oldukça büyüktür. Okul, öğretmen, arkadaş gibi pek çok unsurun uyumunda eğitim ortamının nitelikleri etkilidir.
Çocukların nitelikli bir okul öncesi eğitim alması için ebeveynlerin doğru bir okul öncesi eğitim kurumunu seçmesi gerekir. Okul öncesi kurumunda olması gereken özellikler ile eğitimin niteliği konusunda değerlendirme yapabilen ebeveynler, çocukların eğitimi için okul seçimini daha bilinçli yapabilmektedir.

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Ortamı Nasıl Olmalıdır?
Çocukların gelişiminin desteklenmesinde alınan eğitim kadar gelişimi destekleyen, zengin uyarıcı sunan çevre oldukça etkilidir. En iyi öğrenme yollarından biri deneyime dayalı öğrenmedir. Dolayısıyla ebeveynler iyi tasarlanmış materyallerden oluşan ve çocukların somut deneyimlerde bulunmasına imkan veren okulları tercih etmelidir.
Son zamanlarda yapılan araştırmalarda, çocukların davranışlarında sınıf tasarımının etkisinin olduğu ortaya koyulmuştur. İyi tasarlanmış bir fiziksel alan çocuğun okul, öğretmen ve arkadaşlarına olan duygularını olumlu etkilemektedir.
İyi tasarlanmış bir çevre;
Çocukların başkalarıyla ilişki kurmasına imkan tanıyan, çocuklara materyalleri seçip kullanma becerisini kazandıran bir çevredir. Drama köşesi, sanat köşesi, bulmaca vs. gibi farklı materyaller bulunduran, çocukların kütüphanedeki kitapları incelemelerine fırsat veren, yaptıkları araştırmalar ile ilgilenmesini sağlayan; kısaca çocukların oynayabileceği ve araştırma yapabileceği zengin materyalleri bulunduran bir çevredir.
Bu çevrenin çocuklar için de önemli anlamları bulunmaktadır. Örneğin, sınıflarda çocuklara uygun masa ve sandalyenin olması, öğretmenlerin ve çocukların her an birbirini görebiliyor olması, sınıfın düzenli bir şekilde bölümlenmiş olması çocuklara güvende ve rahat bir alanda olduğuna dair mesaj verir. Çocukların yaptıkları çalışmaları saklayabilecekleri bir alanının bulunması, sınıfın bazı yerlerinde kendi çalışmalarını görebilmeleri kendilerini sınıflarına ait hissetmelerine ve değerli olduklarına dair düşünmelerine yardımcı olur. Sınıf içinde ve dışında arkadaşları ile rahatça oynayabilecekleri bir alanın olması, materyallerin yeterli sayıda ve grup olarak oynayabilecekleri şekilde olması arkadaşları ile paylaşabileceğine dair mesaj verir.

Okul Öncesi Eğitim Kurumu Tercihi Yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
* Ebeveynler tercih yaparken okul çevresinin gürültüden ve hava kirliliğine neden olabilecek etmenlerden uzak olmasına,
* Okulun planlamasının oyun, sanat ve uyku odalarından tuvaletlere erişimin kolay olmasına,
* Keskin, sivri köşeler çocuklar için tehlike oluşturacağından bu mobilyaların kenarlarının yumuşatılmış olmasına,
* Kurumdaki eşyaların çocukların sağlığına zarar vermeyecek şekilde olmasına,
* Yaratıcılığı ve hayal gücünü geliştirme, zihinsel kapasiteyi arttırma, bağımsız düşünme ve karar verme becerisi kazandırma gibi çocuk gelişimde oldukça önemli işlevi olan oyun ve drama faaliyetlerine yer veriliyor olmasına,
* Oyun için uygun ortamı sağlayan, bahçe gibi açık ve geniş alana sahip olmasına,
* Çocukların gelişimini destekleyen ve yaş düzeylerine uygun materyalleri bulundurmasına,
* Kurumun ebeveynin iş yerine ya da eve yakın olmasına; eğer yakın değilse servis gibi ulaşım imkanlarını kurumun sağlıyor olmasına dikkat etmelidir.

Okul Öncesi Eğitim Tercihinde Aile Etkinliklerinin Önemi
Çocukların öğrenme ve gelişim sürecinde okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılım çalışmalarının payı büyüktür. Aile katılımı ile çocukların gelişiminde ve eğitiminde okul ile ailenin beraber hareket etmesi amaçlanır. Yapılan araştırmalarda aile katılımına dahil olan ailelerin çocuklarının bilgili ve sorumluluk sahibi olma şanslarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Bu sayede aileler de kendi ilgi ve becerilerinin farkına varır, çocuğu ile sağlıklı iletişim kurma yollarını öğrenebilir. Dolayısıyla ebeveynler tercih yaparken aile katılım etkinlikleri uygulayan okullara bakmalıdır.








Okul Ziyaretleri Yapmanın Önemi
Ebeveynler okul öncesi eğitim kurumuna karar vermeden önce okulların tanıtım günlerine katılabilir. Bu sayede okulun eğitim programından, yemek listesine kadar pek çok konuda bilgi sahibi olma fırsatı yakalar. Ya da kurum tercihi için okul ziyaretleri yapılabilir. Okul ziyaretlerinde bulunurken okulun fiziki yapısına, bulunduğu çevreye, materyal donanımına vb. bakarken, aynı zamanda kurumdaki eğitimciler ve psikolojik danışmanlar ile de tanışma fırsatı yakalar. Çocukların;
* Sosyal duygusal gelişimlerine yönelik çalışmalar planlayan,
* Bilişsel, motor, dil vb. gelişimlerini takip etmek amacıyla belirli aralıklarla envanter uygulayan,
* Gelişiminde bir gecikme varsa tespit eden ve raporlar hazırlayan,
* Ebeveyn çocuk ilişkisini güçlendirmeye yönelik aileye danışmanlık hizmeti veren
bir psikolojik danışmanın kurumda bulunması oldukça önemlidir. Ebeveynler okul ziyaretleri ve tanıtım günleri sayesinde çocukların okulu sevmesi ve hayat becerilerini kazanması konusunda çok büyük rolü olan öğretmenler ile de tanışmış olur. Yetkin bir öğretmen, tüm çocukların öğrenebileceğine inanan, öğrenmeye teşvik edici bir yaklaşımda bulunan öğretmendir. Ebeveynler gelişim psikolojisiyle ilgilenen, çocuklarla birlikte olmaktan keyif alan, iletişim gücü yüksek, kendini geliştirmeye dair isteği ve sınıf hakimiyeti olan yetkin öğretmenlerin bulunduğu bir kurum tercih etmelidir. Aynı zamanda kurumun yöneticisi ile de tanışarak okulun misyonu hakkında bilgi edinebilir, sormak istedikleri pek çok şeyi sorma fırsatı bulabilirler. Kuruma giden mevcut veliler ile de tanışarak kurum hakkında detaylı bilgi alabilirler.
Görüldüğü üzere okul öncesi eğitim kurumu tercihinde birçok kriter vardır. Fakat bu kriterlerin işlevsel olabilmesi için çocukların fiziksel olarak güvenliğinin sağlanması gerekir. Çocuklar bulunduğu alanda güvende hissetmek ister. Okul binasının yapısı çocukların ihtiyaçlarını, beklentilerini karşılayabilirse çocuklar kendilerini daha iyi hisseder. Kendini güvende hisseden çocuk akademik ve sosyal olarak gelişim gösterir.


Alinti