M
MeLiS
Ziyaretçi
Aile kurumu toplumu oluşturan en küçük sosyal kurumdur (Köksal, 2008).”
Çocuğun temel eğitimi aile de başlar. Kabul gören günümüz anlayışına göre çocuğun eğitimi anne rahminde başlar ve doğumdan sonrada devam eder. Böylece kişiliğinin %80’e yakın kısmı, aileden aldığı eğitimin kalitesine ve şekline uygun olarak 6 yaşına kadar tamamlanmış olur.
Bir çocuk okula başladığında ya güvenli veya güvensiz, ya bağımlı veya bağımsız, ya sorumlu veya sorumsuz bir kişilik kazanmış olacaktır. Ailede eksik bırakılan veya yanlış verilen eğitimin okulda düzeltilmesi çok zordur. Onun için diyoruz ki: “Okul ailede başlar.”
Eğitimciler ve anne babalar hem çocuklarının hem de kendi gelişimlerine katkıda bulunmak için birbirlerinin desteğine ve iş birliğine ihtiyaç duyarlar
Ailede çocukların ilk eğitimcilerinin anne, babaları
olduğu görüşünden yola çıkarak evde ki egtim aile içi sevgi Saygı üslup hitap hal ve tavırlar konuşma sohbet çocuğa örnek olucak
Anne-babanın erken dönemde çocuğun eğitiminde yer alması hem kendi çocuğuna olumlu yönden bakabilmesini, hem kendine daha çok güvenmesini, hem de toplumun çocuğa ve çocuğun eğitimine bakış açısının değişmesini sağlar.
Her çocuk okula geldiği zaman aile ortamından, öğrendiği kişilik karakteri ile gelir öğrencilerin okul başarısının önemli bir nedeni Anne Babamın Sevgisi ilgisi desteği dir
Okul öncesi dönemi kapsayan 0–6 yaşlar arasında, çocuğun gelişim ve eğitiminde en etkin rolü çocuğun ailesi üstlenmektedir. Ancak özellikle, çocuğun 3 yaşına gelmesiyle duyulmaktadır. Ailenin ve okul öncesi eğitim kurumlarının tek başlarına çocuğun eğitiminde istenilen düzeyde başarılı olması çok olanaklı görülmemektedir. Bu nedenle, okul öncesi eğitim kurumlarının ve ailenin çocuğun eğitim gereksiniminden doğan sorumluluğu birlikte paylaşmaları gerekmekte ve ailelerin okul öncesi eğitime katılımlarının sağlanması, çocuk gelişimi ve eğitimi konularında bilgilendirilerek eğitilmeleri büyük önem taşımaktadır
ailelerin okullardan ve öğretmenlerden çocukları adına beklentileri oldukça artmıştır ve bu da beraberinde yeni yolların aranmasını getirmektedir (Marrison, 2006;Akt. Abbak, 2008).
Çocuğun sağlıklı bir biçimde sosyalleşebilmesi onun evde ve okulda alacağı eğitimin niteliğiyle doğru orantılıdır. Bu nedenle okul öncesi Eğitim cok önemli
Çocuğun temel eğitimi aile de başlar. Kabul gören günümüz anlayışına göre çocuğun eğitimi anne rahminde başlar ve doğumdan sonrada devam eder. Böylece kişiliğinin %80’e yakın kısmı, aileden aldığı eğitimin kalitesine ve şekline uygun olarak 6 yaşına kadar tamamlanmış olur.
Bir çocuk okula başladığında ya güvenli veya güvensiz, ya bağımlı veya bağımsız, ya sorumlu veya sorumsuz bir kişilik kazanmış olacaktır. Ailede eksik bırakılan veya yanlış verilen eğitimin okulda düzeltilmesi çok zordur. Onun için diyoruz ki: “Okul ailede başlar.”
Eğitimciler ve anne babalar hem çocuklarının hem de kendi gelişimlerine katkıda bulunmak için birbirlerinin desteğine ve iş birliğine ihtiyaç duyarlar
Ailede çocukların ilk eğitimcilerinin anne, babaları
olduğu görüşünden yola çıkarak evde ki egtim aile içi sevgi Saygı üslup hitap hal ve tavırlar konuşma sohbet çocuğa örnek olucak
Anne-babanın erken dönemde çocuğun eğitiminde yer alması hem kendi çocuğuna olumlu yönden bakabilmesini, hem kendine daha çok güvenmesini, hem de toplumun çocuğa ve çocuğun eğitimine bakış açısının değişmesini sağlar.
Her çocuk okula geldiği zaman aile ortamından, öğrendiği kişilik karakteri ile gelir öğrencilerin okul başarısının önemli bir nedeni Anne Babamın Sevgisi ilgisi desteği dir
Okul öncesi dönemi kapsayan 0–6 yaşlar arasında, çocuğun gelişim ve eğitiminde en etkin rolü çocuğun ailesi üstlenmektedir. Ancak özellikle, çocuğun 3 yaşına gelmesiyle duyulmaktadır. Ailenin ve okul öncesi eğitim kurumlarının tek başlarına çocuğun eğitiminde istenilen düzeyde başarılı olması çok olanaklı görülmemektedir. Bu nedenle, okul öncesi eğitim kurumlarının ve ailenin çocuğun eğitim gereksiniminden doğan sorumluluğu birlikte paylaşmaları gerekmekte ve ailelerin okul öncesi eğitime katılımlarının sağlanması, çocuk gelişimi ve eğitimi konularında bilgilendirilerek eğitilmeleri büyük önem taşımaktadır
ailelerin okullardan ve öğretmenlerden çocukları adına beklentileri oldukça artmıştır ve bu da beraberinde yeni yolların aranmasını getirmektedir (Marrison, 2006;Akt. Abbak, 2008).
Çocuğun sağlıklı bir biçimde sosyalleşebilmesi onun evde ve okulda alacağı eğitimin niteliğiyle doğru orantılıdır. Bu nedenle okul öncesi Eğitim cok önemli